poezii v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
![]() |
|
|||||
![]() |
agonia ![]()
■ beach ![]()
Romanian Spell-Checker ![]() Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2025-08-18 | |
nucleară
e trei și se apropie dimineața. sunt la jumătea sticlei de Kraken, mănânc alune în coajă, ascult muzică tare lovesc zgomotos cu degetele în masă și expir fumul gros de țigară direct într-o poză pe care o întorc cu fața-n jos. e trei și dimineața se apropie așa cum Fane Spoitoru se apropia de Nelu Florea în '92 în față la Vox Maris. Helen se abține să pună mâna pe lucrurile care îi amintesc de tine. evită unele locuri de teamă să n-o teleporteze în trecut nu mai bea de frică să nu te sune plângând muzică nu mai ascultă ca nu cumva să bată din picior și podeaua să vibreze până la tine. nu se întâlnește cu nimeni pentru că toți par a semăna cu tine și a renunțat să mai citească sperând că în fiecare carte închisă va rămâne câte o bucată din tine la presat. se îmbracă altfel ca alții să n-o recunoască și să întrebe de tine și evită orizonturile știind că acolo e locul în care te găsește cel mai des. stă cuminte. tu de ce gâtul mă-tii nu stai? părea să-mi tot spună din priviri british shorthairul ei cu capul scos printre gratiile balconului ei la trei dimineața. Heumarkt Blues s-o oprească cineva și să-i spună atunci când își alungește umbra peste străzi în ceramice secvențiale de ceață și sferturi de oră luminiscente că mersul ei legănat, saturnian de larg, se pierde în încheieturile copacilor din centru ale căror coroane mătură cerul de nori. și chiar dacă ea crede că nu e nimic greșit în a da din cap pe Andreea Ribeca - Romanticosm (3:32) în timp ce merge de-a lungul Rinului zîmbind în gol ar trebui să înțeleagă răul pe care îl face. s-o oprească cineva și să-i spună că deși a plecat cu absolut tot fereastra mansardei pe care mi-a spart-o cu mopul a ramas în continuare neschimbată iar eu îmi vâr beregata prin rămășițele geamului ăla zi de zi urmărind-o în drum spre muncă. Pepenele Pepenele proaspăt tăiat stă pe masă sfidător. El face musculițe fine și lasă peste tot urme de zeamă lipicioasă făcându-ne să consumăm necontenit prosoape, hârtie de bucătărie și uneori să ne mai și certăm. nu știi că mereu curge? ne spunem uneori, ce-a fost în mintea ta să mănânci fix deasupra fotoliului? indiferent ce cuțit folosim cât de groase tăiem feliile sau cum mâncăm pepenele ne desfide lipicind masa, scaunele, podeaua și hainele noastre și ne urăște de moarte stând în bucătărie cu cuțitul înfipt în el asemenea călcâiului lui Ahile străpuns de săgeată iar noi tot mâncăm din el de multe ori fără să ne fie măcar foame vrând numai să se termine o dată lăsând cuțitul mereu înfipt în el ca pe o anticipare subiectivă a victoriei noastre care durează o vreme. până când unul din noi se duce și cumpără un alt pepene din piață. moment liric nu pot să-ți garantez nimic îi spuse toamna unui trunchi gros de molid în timp ce-l străbătea. nu vreau să-ți creez iluzii îi șopti la ureche unui șantier de construcții. nu nu nu cu mine trebuie să vorbiți răcni la gazonul unei grădini și o tufă de liliac înaltă. comportamentul imparțial atrase imediat admirația totală a iernii care se hotărî să înghețe această imagine a perfecțiunii pentru a putea fi privită și de alții. iar lucrurile ar fi rămas mult și bine așa dacă într-o zi eu, ghiocelul, nu aș fi servit-o cu o picătură fierbinte de rouă și un șut în cur. Tataia bunică-meu obișnuia să meargă în spatele curții pentru a face schimb de țuică împreună cu nea Tihenea, vecinul de peste gard. eu eram de obicei prin grădină tâind iarba, cu soarele roșu în depărtare spre care uneori ridicam mâna încercând să-l prind în conturul secerei ca la basque pelota alteori în remorca de tractor abandonată cu Ciprian și Bogdan, prin pomi, la rațe, luptându-mă cu viespile, șutind borcane de zacuscă din cămară sau în curte la Marin făcând în ciudă curcanilor. era un tip optimist bunică-meu. poreclise toate neamurile făcea o ciorbă de oase grozavă și cea mai tare mămăligă. știa o grămadă de bancuri, mă ducea la restaurant și avea un diplomat din piele de crocodil în care, în afară de actele de pe casă și apartament, certificate de deces, diplome și brevetul militar ținea si două reviste porno nemțești. uneori apărea și cognacul în peisaj alături de-un „hodorogule” pe fundal, râsul său seducător de blând și scârțâitul geamurilor din toată casa care rămâneau deschise ore în șir pentru că băgase prea multe lemne în sobă. și-n vreme ce bunică-mea pufăind de nervi trecea la bătutul compoziției de clătite alături de el care tăia cartofii pentru plită maică-mea se amuza pe canapea iar eu eram câte putin cu fiecare și deodata la un loc cu toți. în tot timpul ăsta dintr-un separeu îngust al bibliotecii taică-meu ne privea cu ochii scoși de pe suprafața unei poze pe care o găurisem cu foarfeca în joacă. și când te gândești că la vremea aia nici măcar nu știam că ori de câte ori eram pe cale de a ne întâlni întâmplător el traversa pe partea cealaltă. Helen sprijinit de balustradă contemplu apusul în timp ce dinspre casa de vis-à-vis se aude cum cineva ambalează o drujbă iar pomul mare dintre mine și soare se clatină lin. nu numai eu lucrez în ture de noapte nenorocitule și prietenele mele au același program și tot se văd cu iubiții lor mai mult decât noi doi îmi spune intrând să-și culeagă rufele de la uscat. unde umbli de o săptămână? când vin nu te găsesc când plec ne întâlnim în parcare. și-n timp ce gesticulează nervos o pereche roșie de tanga cu slit îi alunecă din mână aterizând pe una din mesele fast-foodului libanez de jos. cu câte un ceai negru în față făcându-ne că citim meniul privim în jur la cei doi chelneri făcând slalom printre mesele goale. din câteva gesturi Helen își scoate sutienul roșu pe sub bluză și-l întinde între noi pe masă. dacă tot mi-au luat chiloții le dau și sutienul se răstește la mine. pe tine pare oricum să nu te intereseze mai ales că ăia sunt exact chiloții în care — știu ce chiloți sunt, i-am zis prinzându-i fața în palme, mângâindu-i cu degetele mari sprâncenele. apoi am început să-i masez fruntea povestind despre cum am visat-o ultima dată, pisici, întârzierele revoltătoare de la Deutsche Bahn și un all you can eat din Hansaring pe care încă nu-l știe. — știi, noi nu am mai ieșit de mai bine de o lună undeva împreună, spuse pe jumătate adormită, hai să comandăm. Agnieszka cu un pachet gros de cărți de tarot pe care nu mai contenea să-l amestece așezată turcește în fața șemineului în timp ce praful camerei urca și cobora în jurul ei asemenea codului verde din matrix Agnieszka își stăpânea cu greu lacrimile. rememora pas cu pas, cuvânt cu cuvânt cearta groaznică avută cu soțul ei în urma căreia Gheorghe înainte să plece la mină îi umflă un ochi și-i aruncă pe foc un braț de rochii noi amenințând-o că data viitoare o va scoate afară dezbracată-n viscol. ajunsese se pare în punctul acela al căsătoriei în care dacă nu te hotărăști repede ce vei face punctul va deveni punctuleț iar punctulețul atom, ultimul sfârșind prin a fi obliterat de către ezitare. dar nu bătaia primită o sfâșia pe Agnieszka cât felul în care umbra lui Gheorghe se vedea revărsându-se peste perete în timp ce-o lovea cu pumnii și picioarele de parcă umbra era Gheorghe și Gheorghe umbra iar ultima era cea care plecase la muncă, soțul ei rămânând în realitate acasă ascuns, în crăpăturile pereților din care din când în când ieșea împrăștiindu-și amenințător silueta de-a lungul camerei. și pe măsură ce cântatul cocoșului din curte îl aducea pe cel de peste drum care la rândul său venea cu cel din vale, alături de zgomotul lanțului care zăvora magazia de scule scuturată de vânt, Agnieszka privea din ce în ce mai mult foarfeca mare de croitorie căzută în fața ferestrei. tuberculoza nu i-a albit numai chipul își spuse în timp ce luă foarfeca în mână dar a sluțit întreaga casă. și-ntr-un acces de râs isteric începu să taie draperiile, perdelele, cearșaful patului, fața de masă, vălul alb care invelea pătuțul de lângă șemineu apoi înfipse foarfeca în capul lui Gheorghe din fotografia tabloului din perete - moment în care simți cum picoarele i se răcesc: din spatele ei o umbră verticală părea că trece dinspre draperie către șemineu și înapoi spre pat bălăngănindu-se greoi de pe un perete pe altul amestecată cu proiecția câtorva crengi de copac care în lumina lunii întretăiau tavanul. și privind peste tot în jur speriată Agniesza se prăbuși inconștientă pe covor. țipetele din pătuț o treziră și-n melanjul de foc pâlpâind al șemineului cu umbre care nu mai conteneau să se împrăștie pe toți pereții își înșfăcă fetița din pătuț și dădu buzna afară ținând foarfeca amenințător deasupra capului într-o iarnă care încremenise totul în jur. mai puțin pe Gheorghe care sub luna plină atârna de craca groasă a nucului de lângă magazia de scule semănând cu o pendulă a cărui umbră vântul o proiecta de-a lungul ferestrelor casei necontenit. cugetări în drum spre casă între halate și monotonie există o relație specială. mai ales când vorbim despre halate de monton. să fii monoton într-un halat de monton e apogeul singurătății. nu vi se pare? mai există desigur și varianta de a fi matol și monoton într-un halat de monton. dar cea mai și cea mai este să fii matol și monton într-un halat de monoton rudă de gradul întâi cu monton de matol în ultimul hal de monoton și verișor cu monton de monoton pentru că ești pur și simplu groaznic de matol la ora trei dimineața în centrul Aachen-ului lângă semafor neputându-te hotărî dacă mașinile au oprit să se uite cum te chinui deja de o bună bucată de vreme să-ți închei prohabul sau dacă pur și simplu e verde și trebuie să treci.
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() | |||||||||
![]() |
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | ![]() | |||||||
![]() |
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate